Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: Nuoret rintasyöpäpotilaat

Olen myös 34v kahden lapsen 2,5 ja 7 v äiti. Ti on alkamassa sädehoidot. Olen läpikäynyt kolme leikkuasta, viim 10 päivää sitten. Molempien puolien kokopoistot ja kainalon tyhjennykset. Hoitona oli 9x Herceptin+3xtaxotere+3xCEF. Olen elänyt täysin normaalia elämää koko hoitojen ajan. Hoidot ovat menneet loistavasti. Vain muutama huono päivä oli kolmen viikon välein. Olihan sitä kaikenlasta särkyä, ripulia ja ummetusta, mutta noita en edes laske miksikään, koska ne kuuluvat ihan terveeseenkin elämään. Aloitin työt kesken hoitojen, koska oli niin tylsää päivisin kotona. Asun ulkomailla ja sinne pitäisi tie viedä heti sädehoidon loppumisen jälkeen. Kaiken kaikkiaan olen ollut vain positiivinen ja nauttinut elämästä, kutn ennen.Olen ajatellut asian niin, että turha murehtiminen ja masentuneisuus ei ainakaan tätä sairautta paranna. Ja jos tulee huonoja uutisia, niin ne käsitellään sitten silloin. Olen saanut psyykattua itseni niin, etten mieti sitä uusiutuuko sairauteni vai ei, koska haluan elää nyt enkä tulevaisuudessa. JOs BRCA geeni löytyy, toki todennäköisyys on silloin todella suuri. Sanoinkin sairaalassa, että en voi edes sanoa sairas olevani, kun ei ole mitään fyysisiä oireita. Ainoastaan peiliin katsoessa muistaa, kun sieltä vastaan katsoo siilipää ja rinnaton nainen. Tämä voi olla myös rohkaisuna niille, jotka vielä odottelevat hoitoputkeen pääsyä, että näinkin voi syövän sairastaa. Minulle syöpä ei ollut maailmanloppu, vaan uuden nautinnollisemman elämän alku! Näin sairastin minä ja tarinoitahan on yhtä paljon, kun on sairaitakin. Tsemppiä kaikille vielä hoitoja odottaville ja hoitoputkessa oleville ja muillekin. :)
josba | 3.11.2007 klo 09:21:04