Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: Nuoret rintasyöpäpotilaat

hei

kirjoitin jo naisten syöpä puolelle mutta ajattelin nyt vielä tänne.

olen 32v.syksyllä 06 heti synnytyksen jälkeen leikattiin rintasyöpä. ensin tutkimusten jälkeen tuli vastaus, ei levinneisyyttä.sitten kuitenkin laitettiin pernan kanssa lisätutkimuksiin kun eivät olleet varmoja, ei varmuutta. aloitettiin hoidot ja sovitttin että katsotaan reakoiko.

sain 3taxotere hoitoa ja kontrollissa reakoihan se samalla ilmeni, että myös maksassa jotain epäilyttävää joka kaipaa lisätarkistusta.

meinasivat että joskohan jäänyt viipalekuvassa saumaan. todettu mahdollinen jodi allergia, passitus tampereelle magneettiin.tammikuussa 07 maksan nestekysta vastasi tutkimukseen ja myös toinen muutos. keuhkoportissa myös ylämediaalisti muutos. sain tämän jälkeen tac hoitoa 4krt. maksassa nykyisin kystamainen muutos reakoi mutta toinen ei. tämän todettuaan ehdotettiin että siirrytään tamofen ja zoladex hoitoon.

syksyllä 07 oli taas kontrolli joka ok pernasta pienentynyt edelleen ja kystamainen muutos hävinnyt. nyt oli huhtikuussa magneetit ym joissa todettiin edelleen samaa kysta mikä lie hävinnyt ja kaksi muuta muutosta maksassa eivät liittyne tähän.näyttävät kuulema hyvälaatuisilta verikasvaimilta.

paha vain, että kun edellinen rinta leikattiin ei lääkäri määrännyt minkään laista tutkimusta toiseen.rukoilin silloin että pelottaa toinen mutta vastaus oli ettei turhiin leikkauksiin lähdetä.

nyt keväällä siis ensimmäisen kerran mamo ja ultra.löytyi syöpä josta totesi puhelimessa, että ollut tod näk jo kun edellinen leikattiin.kainaloista sanottiin, että puhtaat mutta kuulema nyt pieni riski siihen että sielläkin voi olla. todettu syöpä n.20mm ja duktaalinen. leikkaus kahden viikon kuluttua.

oli hirvee järkytys. luotto meni. otin yhteyttä potilasasiamieheen. laitto paperit tuleen potilasvahinkolautakuntaan ja teki mun puolesta valituksen lääkärin toiminnasta. ja ompahan vetämässä kuntoutustukipaprut kelassa. olin jo töihin palailemassa mutta tyssäsi sekin.
potilasasiamies sai mulle myös lääkärin vaihdon.

en ikinä pysty ymmärtämään mutta asiahan täytyy vaan nyt hyväksyä ja toivoa parasta. ensin kun saa ton leikkauksen alta pois. toivoa on, en odota enän ihmeparantumisia mutta mahdollisimman pitkää ikää.

riikka
riikka 75 | 9.5.2008 klo 12:38:41