Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: Nuoret rintasyöpäpotilaat

Heippa kaikille! Olen 24-vuotias nuori neitokainen ja minulta poistettiin oikea rinta viime keväänä. Poiston yhteydessä tehtiin LD-kieleke, mutta vain ns. paikaksi kuopan päälle. Rekonstruktio tehtäneen sitten vähän myöhemmin loppuun, mikäli kaikki menee hyvin eikä tauti uusi.

Diagnoosia haettiin kauan ja loppujen lopuksi päädyttiin angiosarkoomaan (esiintyy äärimmäisen harvoin ja vielä harvemmin rinnassa...). Muita hoitoja minulle ei annettukaan, ja 6 viikon sairasloman jälkeen palasin takaisin työni pariin. Kyseessä ei siis ollut perinteinen rintasyöpä, mutta varmaan minäkin tämän otsikon alle mahdun kokemusteni kanssa:)

Kyllähän se pelottaa, että uusiiko tauti. Suunnittelen kihlattuni kanssa häitä täyttä päätä, joten en kuitenkaan ehdi murehtia asiaa ihan jatkuvasti:)Olen onnistunut löytämään tästä kokemuksesta pelon ja rinnan menetyksen lisäksi paljon hyviäkin asioita ,ja toivon että te kaikki muutkin jaksatte kaikesta huolimatta katsoa tulevaisuuteen ja tepastella rinta rottingilla rohkein askelin entistä vahvempana eteenpäin!

Mukavaa ja lämmintä joulunodotusta!
Tiitus83 | 12.12.2007 klo 14:33:06