Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Kilpirauhasen syöpä?

Olen siinä tilanteessa, että minulta löydetiin sattumalta kilpirauhasesta toisessa kaulan alueen ultratutkimuksessa epäilyttävää kaikukuvaa lähettävä patti josta suositeltiin otettavan tulevaisuudessa näyte ja lähetettiin kotiin... :(
Varasin heti ajan omalle lääkärille joka sai uuden ultra-ajan viikon päähän.
uudessa ultrassa utraava lääkäri oli sama joka oli puoli vuotta aikaisemmin todennut minulla kyhmy struuman kilpirauhasessa ja nyt vähä hymyillen aloitti tutkimuksen. Kuvauksen aikana mielestäni hänen käytös muuttui vakavemmaksi... (tiedä sitten oliko kuviteltua vai ei).
Kuvatessaan hän kertoi, että muutoksia oli nähtävissä ja 'kyllä täältä saattaa jopa jotain solumuutoksiakin ehkä löytyä' hän sanoi..
Patti ei ollut onneksi yhtään kasvanut aiemmasta ja lopussa lääkäri sanoi, että on ottanut monia satoja näytteitä tämmöisistä ja harvoin niistä on löytynyt syöpää.
Piti syövän todennäköisyyttä 1% luokkaa.
Näytteet otettiin ja nyt vaan odotellaan.
Mielestäni kuitenkin hänen aikaisempi kommenttinsa solumuutoksista oli ristiriitainen loppukommentin kanssa ja nyt en tiedä mitä ajatella.
Pelottaa todella paljon ja kuitenkin pienten lasten vuoksi täytyy yrittää niellä itkut ja pelot ja yrittää olla mahdollisimman normaali, koska en vielä heitä halua pelotella ennen kuin on varmaa tietoa.
En tiedä miten jaksan odottaa tuloksia ja käydä töissä (olen hoitaja) muita hoitamassa ja auttamassa kun oma elämä "katkolla".
Onko muilla kokemuksia kyseísestä syövästä ja sen oireista?
äiti3 | 14.2.2010 klo 16:35:13