Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: Kilpirauhasen syöpä?

Moi,

Kirjoituksesi olisi voinut olla melkeinpä kuin minun kirjoittamani paitsi että hieman nauratti oma tilanteeni leikkauksen jälkeen. Kuten sanoit olit heti heräämössä halunut tietää lähtikö koko kilpirauhanen, niin itse en sitä kysynyt keneltäkään. Kun kukaan ei kertonut, niin ajattelin iloisena, että se tarkoittaa sitä että puolikas vain läks ja kaikki hyvin, en varmaan tarvii edes lääkitystä. Vasta kotiutuspäivänä sain sisätautilääkäriltä tietää että kyllä se kokonaan poistettiin ja pahanlaatuinen syöpä oli.

Itse odotan tässä radiojodi hoitoa ja sen jälkeen tietoa tarvitaanko lisähoitoa. Olin vain hieman ihmeissäni, kun kerroit, että sait sairaslomaa pari kuukautta. Itse sain 3 viikkoa ja sitten takas töihin, pari viikkoa vielä jäljellä. Mutta taitaa työnlaatu myös vaikuttaa sairasloma-aikaan, itse olen toimistotyöläinen.

Olen vähän huolissani oireistani, joita olen saanut leikkauksen jälkeen: väsymys vaikka aloitin thyrox-lääkityksen heti sairaalasta päästyäni, jalat ovat kuin tonnin painoiset, ei jaksa edes yrittää liikkua, kaikkien raajojen puutuminen ja luusärky. Puutuminen on välillä niin paha, että lähtee tunto kokonaan pois, jopa kasvojen alueelta. Syön kyllä kalsium tapletteja, mutta ne ei vaikuta kovin nopeasti.
Onkohan muilla, joilla ei ole jatkohoitoja tai ei ole vielä alkanut, samanlaisia oireita?
Marica | 16.11.2010 klo 01:42:27