Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: Kilpirauhasen syöpä?

Minulla kaikki alkoi siitä, kun olin tunternut palantunnetta kurkussa jo pitemmän aikaa ja äiti lopulta sysäsi minut varaamaan lääkärille ajan. No, lääkäri tunnusteli ja tuumaili ja lähetti ultraan. Ultrassa lääkäri meni heti vakavan oloiseksi ja tuumaili, että jotain muutosta kaulalla näkyy. Otti sitten samalla kertaa ohutneulanäytteen, joka ei ollu mukavaa. Joulun 2010 yli odottelin sitten lääkärin soittoa ja se tuli juuri välipäivänä, kuulen vieläkin lääkärin vakavan äänen korvissani "kilpirauhasessa on havaittu kyhmy ja ohutneulanäytteessa on huomattavia solumuutoksia". No sit jatkotutkimuksiin jouduin odottamaan kutsua muumana kuukauden.
Olen lähes valmis sairaanhoitaja ja voin rehellisesti sanoa, että tieto lisää tuskaa. Se pitkä odottaminen tuntui inhottavalta.
No huhtikuun alussa oli lääkärin vastaan otto KNK-polilla ja lääkäri kertoi, että minulla on kilpirauhassyöpä. Osa miusta jo tiedosti, että jotain sellasta se lääkäri tulee kertomaan.
Nyt on kaksi viikkoa kilpirauhasen poisto leikkauksesta, leikkaus sujui hyvin. Ainoastaan pulssin kanssa oli hieman ongelmia heräämössä. Kipulääkkeitä tarvitsen edelleen ja kalsiumia syön myös. Pahoja oireita kalsiumin suhteen ei ole kotiin pääsyn jälkeen, pientä puutumista välillä Haava paranee suht hyvin. Tänään on ollu ihan outo aamu.
En tiedä painaako muut elämän asiat päälle myös, mutta jotenkin omassa nahassa oli tuntuu tukalalta tänään. Voin todeta, että henkinen puoli on väsynyt ja tottakai myös elimistö alkaa huomaan kilpirauhasen puuttuvan.
MissM85 | 3.5.2011 klo 10:40:53