Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytot alkavat, mitä kokemuksia on Taxotere - cef-yhdistelmästä??

Hei,

olen täsmälleen samanlainen tapaus. Samat hoidot samassa järjestyksessä, samat määrät, tissi ja kainalon imusolmukkeet veks. Tässä omat kokemukseni:

* tukka lähtee äimistyttävän tarkkaan kahden viikon kuluttua ekasta solumyrkytyksestä. Leikkasin sen vähän ennen noin viisisenttiseksi, ja aamuisin kampasin hiustukut pois. Silti jäi valkoinen nöyhtä, joka on päässä ihan lujasti ja pysyy, en siis ole aivan kalju. Peruukki on ihan kiva, pesemättä puhdas tukka!

* Taxotere muutti aivan aluksi hiukan makuaistimuksia. Luulin esimerkiksi, että kahvilaatu on vaihtunut tms. Suussa oli myös hieman arkuutta ekoina päivinä. Mitään muita sivuvaikutuksia ei ollut, ja nämäkin hävisivät pian. Kortisonia rakastin ja rakastan! Se tekee maaniseksi, mutta olen normaalitilassakin melko maaninen. Kortisonihumalassa olin siis korostuneesti oma itseni, eikä kortisonipläjäyksen jälkeen seurannut mitään "laskuhumalaa".

* Cef-hoidoista kuvittelin, että kaikille tulee pahoinvointia ja kuvotusta. Minulla on stressireaktiona kuvotusta ihan muutenkin, eli jos olen stressantunut tai huolestunut, alan pakonomaisesti yökkäillä (erityisesti aamuisin). Mutta cef-hoidosta ei yllättäen tullut MITÄÄN sivuoireita! Söin toki kuuliaisesti kaikki tarjotut vastarohdot, eli ne kortisonit ja Primperanit muutaman päivän ajan.

Olen nyt cef-hoitojen keskivälissä, ja aivan äimistynyt jälleen: oloni on aivan normaali, voisin vallan hyvin olla töissä ja tehdä vaikka mitä. Itse asiassa olen tavallista ONNELLISEMPI tämän syöpäni kanssa: saan olla sairaslomalla, ei tarvitse tehdä töitä (ei silti, sairaspäivärahani on kohtalaisen huono ja talous ahdistaa), saan harrastaa, maalata, piirtää, soittaa, säveltää, kirjoittaa... Kuulostaa varmaan yllättävältä, mutta syöpä ei minua haittaa yhtään, eivät myöskään solumyrkytykset. Olo on ihan normaali, tai kuten sanottua normaalia parempi henkisessä mielessä. Ainoa harmittava asia on tällä hetkellä se, että tämä sairasloma loppuu aikanaan...
artemis | 27.8.2009 klo 00:49:50