Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Paraneminen ei edisty odotetusti

Moikka,

mulla on vähän sama tilanne. Sytot piti aloittaa viime viikolla, mutta sytojen sijaan laitettiinkin rintaan uudet tikit. Huomenna käyn lääkärillä tikkien poistossa (jos ne voidaan poistaa) ja mikäli kaikki on ok, niin keskiviikkona alkaa sytot. Antibioottikuuri loppuu huomenna, luultavasti.
Vielä on yksi kohta tuossa haavassa, mikä ei ole kunnolla umpeutunut. Se tietty kans vähän epäilyttää, että kun ekan kerran otettiin tikit pois, niin haava repsahti "auki" kolmen päivän jälkeen. Nyt se repsahdus olisi sitten jo sytojen alkamisen jälkeen. Vaan kai ne tietää, mitä tekevät.
Mulla on siis tehty koko rinnanpoisto ja rakennettu uusi rinta sisäreidestä. Ja tervettä rintaa pienennetty. Haavoja on siis yhteensä kolmella alueella. Reiden ja terveen rinnan haavat on suht ok, ei ehkä kuitenkaan ihan sillä mallilla, mitä olisin kuvitellut reilun kuukauen päästä leikkauksesta...

Keskiviikko pelottaa ihan älyttömästi. Mulla oli jo leikkauksessa komplikaatioita, sairaalassa vietin 10 päivää. Toipuminen kotona on mennyt melko mukavasti, mutta nestettä kertyy, haavat ei parane, veri on laimeaa ja vastustuskyky olematon. Kurkkukipua ja räkätautia. En tiedä, milloin nuo sytot voidaan lopulta alottaa...

Varsinaisesti hoidon aloitusajankohta ei sillätavalla pelota, sillä nythän kasvain on kuitenkin kirurgisesti poistettu. Se, että mahdollisesti elimistössä kiertävät syövänaiheuttajat asettuisivat jonnekin ja alkaisivat tekemään etäpesäkkeitä, vie useamman vuoden. Jos sensijaan koko kasvainta ei ole saatu pois, tai etäpesäkkeitä on jo havaittu, on tietysti hoitojen aloittaminen paljon tärkeämpää kuin kuvaamassani tapauksessa.

Kyllä me tästä selvitään, sytoista ja muustakin, eiköstä? Voimia ja rohkeutta!
Mur_meli | 11.5.2014 klo 23:14:05