Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Paraneminen ei edisty odotetusti

Moi,

mulla hoidettiin haavoja ensin ihan vain teippaamalla ja suihkuttelemalla. Sitten laitettiin rasvahauteita, kun alkoi rupea puskemaan isoja alueita.
Sit kun tikkejä poistettiin, laitettiin jonkin aikaa niitä hopealaikkuja, mutta ne vain pahensi asiaa.
Lopulta lääkäri päätti avata haavat, tuoreistaa pinnat ja tikata uudelleen sulamattomilla tikeillä ja aloitettiin rasvalapuilla hoito, suihkuttelu, ei teippejä, eikä hopeeta.
Nyt ne on suht kivan näköiset, ainoastaan kaksi rupikohtaa, joita vielä huomenna menen näyttämään.
Tänään kuitenkin aloitettiin sytostaatit.. (niistä kohta lisää)
Sinkistä tähän väliin. Olen ite syönyt sinkkiä jo ennen syöpädiagnoosia. Tänään mulle kuitenkin sanottiin syöpiksellä, että sinkki ei olisi sytostaattien aikana suositeltavaa, sillä ne esti jonkin aineen imeytymistä. Suositteli, että en söisi ollenkaan, mutta kun vetosin, että sillä olen saanut aikanaan vatsani kuntoon, niin sanoi sitten, että ottaisin huomattavasti vähemmän sinkkiä. Kannattaa siis keskustella lääkärin kanssa, ja kysyä hänen mielipidettään asiasta..

Sytostaatit siis aloitettiin tänään. Sain Doketakselin. Tiputus meni oikein hyvin, olin ottanut kortisonit annetun ohjeen mukaan. Sain juuri ennen tipan laittamista myös antihistamiinia, sillä mulla on joitain lääkeaineallergioita. Reilu tunti meni tiputuksessa. Tuli pientä kihelmöintiä sormiin, varpaita paleli, ei muuta. Eli tosi hyvin.
Kotona olo oli ihan normaali, kävin kävelyllä (ihan leppoisalla).
Söin normaalisti.
Nyt, noin 8h myöhemmin: vatsa on sekaisin ja vatsaa vähän kivistää. Lämpö nousee. Toivottavasti tää menee itsellään ohi, mutta tähän en ollut valmistautunut, että vielä tässä vaiheessa tulisi mitään oireita. Kuitenkin koko ajan sanottu, että tän tyyliset oireet tulisi vasta myöhemmin, kortisonin jälkeen.
Jokainen lienee yksilö tässäkin. Toivottavasti ei nouse lämpö sairaalakuntoon.
Jotta edes jokin osa-alue menisi kunnialla alusta loppuun.... Lienee turha toivo.

Tsemppiä sulle haavojen hoitoon! Vesi vanhin voitehista - sanotaan ja se on tosi hyvä juttu. Bephanten tai perusvoiteet on turvallisia ja hyviä haavoille. Vanha kansa käytti hunaja- ja tervalappuja - käytetään edelleenkin esim. eläinlääkinnässä erittäin hyvillä tuloksilla.
Mutta melkein suosittelen suun kautta otettavista tai lääkeaineita sisältävistä käsikauppatuotteista keskusteltavan lääkärin kanssa. Ettei tule mitään vasta-aiheita sytojen aloittamiseen.. Just in case...
Mur_meli | 14.5.2014 klo 22:45:42