Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyövän oireet?

Mikäli oikein muistan niin ca-125 voi nousta myös endometrioosissa. Siitä on ollut puhetta jossain aiemmissa keskusteluissa.
Minulla ca-125 oli jotain alle kolmesataa aluksi. Minun kasvaimeni ei ollut mikään selvä kasvi vaan sellaista rypälemäistä kasvustoa joka puolella. Ehkä se ei siksi antanut mitään oireita.
Itse en ole osannut tai halunnut kysellä hirveän paljon. Olen ottanut asian kerrallaan leikkaus, hoidot ja tarkastukset. Lääkärini mielestä se on hänen ongelmansa jos tauti uusiii, nimittäin miettiä paras mahdollinen jatkohoito.
Käyn normaalisti töissä ja unohdan melkein tämän taudin. Sitten kun kontrolliviikko lähenee niin tauti alkaa askarruttaa. Niin se vain menee että tämän 3kk aikana unohtaa paljon. Säikähdin ihan kun tajusin että leikkauksesta tulee huhtikuussa jo 2 vuotta. Olen saanut nauttia tässä kaikesta arkielämästä. En ole halunnut mitään uutta enkä esim. matkustella. Tavallinen arki tuntuu hyvältä. Ehkä olen tullut vähän itsekkäämmäksi. En suostu enää ihan kaikkea tekemään mikä ei minulle kuulu.
Minulle on täällä Jyväskylässä sanottu että voin soittaa hoitajalle heti jos tulee jotain kysyttävää tai oireita. Tuo odottelu on kurjaa ja hermoja raastavaa. Odota epikriisiä ja soita sitten sinne jos siinä on jotain mitä et ymmärrä. Sihteeri ei voi antaa tietoja joten pyydä hoitajalle.
meikku | 14.1.2009 klo 19:07:50