Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyövän oireet?

Tsemppiä sinulle!
Huhtikuussa tulee 2v kun itselläni leikattiin munasarjasyöpä. Minulla ei ollut mitään kipuja missään. Jälkeenpäin ajatellen olin väsynyt, mutta luulin sen johtuvan työstä.
Papassa oli muutosta ja minut lähetettiin sairaalaan gynelle puolen vuoden päästä eka tuloksista. Siinä otettiin koepaloja joissa ei näkynyt mitään. Silloin lääkäri oli huomannut nestettä ultrassa. siitä otettiin näyte seuraavan kerran joskus kk päästä. Eka käynnillä oli otettu myös ca-125 josta tuo toinen totinen mieslääkäri ei sanonut mitään vaan totesi että tilanne on vakava. Kun kysyin että onko se syöpää niin hän sanoi ettei voi sanoa. Kun sitten hän kysyi että oliko minulla kysyttävää niin vastasin että mitä voin kysyä jos minulle ei voida vastata. Odotin sitten tuloksia tuosta nesteestä ja siitä löytyi syöpäsoluja.
Senjlkeen oli leikkaus ja 6 krt sytot. Se oli levinnyt ympäri vatsapaitaa jne. Tehtiin iso leikkaus ja kaikki mahdollinen poistettin. Jäljelle jäi palleakaareen hippuja jonka vuoksi sytot. Niistä selvisin hienosti.
Nyt olen käynyt 3kk välein tarkastuksessa. Tällä hetkellä kaikki hyvin. Nyt minulla on ollut aina sama ihana lääkäri eli naistentautien onkologi joka tietää asiat.
Olin niin vihreä aluksi etten tiennyt mistään mitään enkä osannut pelätä asioita. Aluksi minulle sanottiin papakokeessa ja eka tutkimuksissa ettei se ole syöpää kun kaikki on niin "siistiä"
On hyvä kun sinua on tutkittu ja pidät puolesi. Kaikkea hyvää.
meikku | 13.1.2009 klo 19:39:23