Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi rintasyopä

Hei Jama.

Otan osaa isäsi poismenon johdosta.
Luulen tietäväni mitä tunnet tällä hetkellä.
Nuorempi sisareni kuoli viime vuoden puolella ja minä sain syöpädiagnoosin nyt alkukeväällä.

Minulta leikattiin hyvänlaatuinen kasvain, josta löytyi syöpä, sitten olikin jos rinnan poisto edessä. Rinnasta löytyi toinenkin syöpäpesäke, mutta ei minun onnekseni ole levinnyt minnekään muualle tällä hetkellä ja niin pääsin "vain rinnanpoistolla". Mutta se on tietenkin pieni hinta siitä että on elonpäiviä jäljellä.

Sain juuri viime viikolla tietää, etten tarvitse mitään hoitoja nyt, ei tabletti- eikä säde- eikä muitakaan hoitoja. Syöpäni on sitä laatua että on hyvin pieni riski uusiutua. Se tuntuu tosi oudolta, mutta on uskottava lääkäriä, kyllä niiden luulisi tietävän. Silti se pieni peikko istuu olkapäällä koko ajan, jos tämä uusiikin, mitä sitten, yms kysymyksiä on mielessä jatkuvasti.

Minulla kaikki tapahtui niin nopeaan, etten luultavasti ole vieläkään pystynyt täysin käsittelemään asiaa. Rinnan puuttuminen muistuttaa kyllä päivittäin.
Nyt opettelen elämään proteesin kanssa ja töihin paluu on myös edessä.

Odottaminen on kuitenkin ollut kaikkein pahinta tässä. Vaikka asia on edennyt tavallaan vauhdilla, silti on joutunut odottelemaan milloin patologin lausuntoa, milloin lääkärin soittoa, milloin leikkaukseen menoa ja vaikkaa mitä. Koko kevät oli yhtä odotusta.

Täällä palstalla kannattaa mielestäni kyllä vierailla ja lukea ihmisten kokemuksia, itse tunsin saavani tukea ja ymmärrystä paremmin kun läheisiltä ja tuttavilta. Nämä ihanat naiset täällä ovat käyneet raskaan matkan ja jaksavat vielä kertoa meille muillekin siitä, arvostan heitä suuresti.
Ja ilman muuta, jos vaan löydät mieleistä tekemistä,aika kuluu nopeampaan ja ennenkun huomaatkaan, ajankohta on edessä ja siirryt odottamaan seuraavaa vaihetta. Ja ajattele isääsi niin, että nyt hänellä on hyvä olla siellä missä on, ei kipuja, ei tuskaa, hän saa levätä rauhassa. Näin minä yritän ajatella sisarestani.

Joskus sitä yllättäen saatta löytääkin positiivisia ja kannustavia asioita siellä, missä ei osannut kuvitella niiden olevankaan.

Oikein hyvää kesää sinulla kaikesta huolimatta ja voimia ja jaksamista tämän raskaan ajan keskellä.
Näillä mennään | 9.6.2014 klo 09:46:53