Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi rintasyopä

Kuulepas, ystäväinen.
Kyllä sinä jaksat - voimia löytyy merkillisesti, kun tarvitaan. Alku on aina shokeeraavaa; haluaisi tietoa ja toisaalta pelkää kuollakseen saada tietoa.. Itse istuin kädet vapisten ja sydän läpättäen netin ääressä monta iltaa diagnoosin jälkeen.
Vaikka minullakin on yhdenlainen terv.huoltoalan koulutus, niin huomasin, etten rintasyövästä ja sen hoidoista tiennyt kovinkaan paljoa..
Leikkauksen jälkeen selviää syöpätyyppi ja mm. imusolmuketilanne jne ja sitten lääkärit suunnittelevat hoidot. Sen jälkeen onkin jo helpompaa!!

Oma syöpäni on nyt hoidettu (makasin viime alkukesän vielä sytostaattien voivuttamana ja toivoin helteiden loppuvan. Tyypillinen "setti" 6x sytot ja 25 x säteet (minulle lisäksi Herceptin-tiputukset tämän syöpätyyppini takia). Nyt olen jo hyvässä kunnossa, vaikka ikää on 50++, ja harjoittelen alppivaellusta varten ;). Noin vuosi siinä toipumisessa varmaan tuppaa helposti menemään, vaikka selvisinkin aika vähillä ongelmilla hoitorumbasta.
Vertaistuki on arvokasta. Itse koin, ettei terveet ystävät oikein pystyneet tukemaan samalla tavalla. Tämä palsta on hyvä, vaikka ei täällä sitten hoitojen jälkeen paljoa tule enää käydyksikään.

Toivottelen kärsivällisyyttä ja voimia sinulle ja sydämellinen tervehdys samaan aikaan kanssani kamppailleille, jos luette tätä!!
palsternakka | 17.6.2014 klo 20:24:17