Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi rintasyopä

Hei.

Kiva kuulla että olet hyvässä kunnossa ja pääsit "pienellä" operaatiolla, vaikka joudutkin vielä tosin odottelemaan jatkoja. Mukava huomata että olet jo löytänyt positiivisemman näkökannan asiaan.
Toivon että jatkokin menee hyvin, tuli sinulle hoitoja tai ei.

Minultahan poistettiin koko rinta ja syöpäni ei ollut onneksi levinnyt ja pääsin toistaiseksi ilman hoitoja, mutta voin kertoa kyllä että koko ajan pelkään että se sieltä hyökkää taas.
Olen palannut jo työhön takaisin ja jotenkuten olen oppinut elämään proteesin kanssa, mutta olen tosi väsynyt koko ajan ja haluaisin vaan nukkua. Onneksi työni vaati skarppina oloa, ei kerkiä miettiä omia asioita, mutta kun pääsen kotiin ja olen vapaalla, asiat hyökkää korvien väliin, kuuntelen kehoani ja kaikkia mahdollisia kolotuksia ja nipistyksiä ja mietin että kuuluuko tämä syöpään. Toisaalta siis on hyvä asia että väsyttää, saan nukuttua ja siten levättyä. Enkä ole jaksanut vieläkään aloittaa liikkumista, mikä on ollut minulle aika tärkeää. Voipi olla tietty että käyn vielä tätä prosessia läpi enkä ole kokonaan toipunut asiasta (yritän leikkiä psykologia samalla).

Vuoden lopussa menen ensimmäiseen kontrolliin ja se mietityttää jo nyt. Pitäisi vaan nyt uskoa onkologin sanaan ja elettävä elämää päivä kerrallaan ja koetettava työntää peikot pois mielestä.

Yritä sinä olla miettimättä asioita paljon etukäteen, mietit sitten kunhan saat patologin lausunnon ja kuulet mitä hoitoja tulee, miten siitä jatketaan eteenpäin. Hyvähän minun on sanoa että älä mieti kun ite oon tälläinen pähkäilijä, mutta puhunkin kokemuksesta. Mitä enemmän miettii asoita joille ei juuri sillä hetkellä voi mitään, sitä enemmän väsyttää itsensä ja kuluttaa turhaa energiaa.
Pura energiaasi johonkin mielekkääseen tekemiseen niin aikakin kuluu sukkelaan.

Voimia sinulle ja kaikille muillekin, oikein paljon halauksia ja hyvää kesää sateista huolimatta.
Näillä mennään | 1.7.2014 klo 20:23:31