Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä vasta todettu ja pelko sen levinneisyydestä

Hei ja pahoittelut diagnoosistasi.
Ensiksikin riippuu asuin-ja hoitopaikastasi,voiko vaikuttaa leikkaavaan lääkäriin.Tai jos ei niistä,oman toivomuksen voi kyllä esittää,resursseista riippuen jne.toteutuuko toive sitten.Kirurgit,onkologit jne ovat näissä syöpäasioissa kuitenkin niin omaa luokkaansa,että luottavaisin mielin vaan kannattaa olla henkilökunnan,hoitojen ,leikkauksen jne suhteen.
Itse sain levinneisyystutkimukset,kun kerroin peloistani ja kookkaasta imusolmukkeesta nivusessa.Pelkkä pelkoni olisi riittänyt tietokonekuviin,toki mulla oli kahdessa vartijaimusolmukkeessa etäpesäke ja gradus kolmonen kasvain jne.vaikutti varmaan siihen.Mutta oireilun,pelkojen,kasvaimen tilanteen jne takia ,usein selvittelyjä tehdään jossain vaiheessa.
Mulla leikkauksen jälkeen oli tietokonekuvat (tasan kk leikkauksesta) ja välikuvat sytojen välillä.(jäljellä vielä kaksi sytoa).
Jäin sairaslomalle heti diagnoosista ja sain sitä leikkaukseen asti.Mulle sairastuminen oli niin rankka juttu henkisesti,etten olisi työssä voinut käydä.Toiset taas kokevat sen hyvänä,saa muuta ajateltavaa.Kirurgi jatkoi saitsua taas siihen asti,että pääsin onkologille ja nyt on pitkä sairasloma edelleen menossa hoitojen ja sädehoidon ajan.Eli menen vasta syksyllä töihin.
Mutta tsemppiä.Sinä selviät kyllä.Matka on rankka,mutta siitä selviää.
Blackswan69 | 13.3.2014 klo 12:45:23