Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä vasta todettu ja pelko sen levinneisyydestä

Hei,

tosi ihanaa, että olet saanut hyviä uutisia. Epätietoisuus on kaikkein pahinta.

Älä ajattele sitä leikkauksen pituutta, sinähän nukut, etkä tiedä silloin ajankulusta mitään. Minut leikattiin marraskuussa, leikkaus oli myös pitkä, mutta kaikki meni hyvin. Olin herättyäni vähän pihalla kun hoitaja tuli sanomaan, että nyt leikkaus on ohi ja sinulta on poistettu rinta. Ihmettelin, että mitä se minulle siitä kertoo, eihän tuo minua koske!

Minäkin olen päättänyt hoitaa itseäni mahdollisimman hyvin ja olen huomannut, että se kyllä kannattaa. Olen sopinut itseni knssa, että harrastan liikuntaa aina kun se vain on mahdollista, enkä keksi mitään tekosyitä miksi en voisi niin tehdä. Pakotan itseni lenkille, vaikka olo olisi väsynyt, voihan sitä tehdä pienemmänkin lenkin. Ja joka kerta kun tulen lenkiltä tai pelaamasta tennistä tai kuntosalilta, olo on voittajaolo. Saan siitä aivan uskomattoman paljon voimia jaksamiseen. Olenkin sanonut, että liikunta on minun pelastusrenkaani, johon tarttuminen on täysin itsestä kiinni.

Suurin apu tulee luonnollisesti rakkailta läheisiltäni sekä sellaisilta henkilöiltä, jotka ovat yllättäneet minut empatiallaan. Olen siitä äärettömän kiitollinen ja vähän hämillänikin, koska sellaista en osannut odottaa.

Uskotaan ja luotetaan siihen, että jaksamme ja pystymme voittamaan tämän koettelemuksen. Keväisiä päiviä meille kaikille!

Cinne
Cinne | 4.4.2014 klo 12:33:32