Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: 6 kk kontrollissa

Onpa täällä hiljaista, toivottavasti ei kaikki ole jo kuolleita. Kävin prostatektomian 6 kk tarkastuksessa ja mitään kovin yllättävää ei ilmennyt. PSA < 0,05 eikä tarkempaa lukemaa annettu. Kontinenssi on tollasella 98% tasolla normaalista eli on vähän harkinnassa käyttäiskö mitään vaippaa. Kotona ja viikonloppuina en enää käytä. Harvoin (ja odottamatta) voi joskus tulla muutaman tipan lirahdus. Potenssissa ei ole juuri kehitystä tapahtunut, on vähän tommosta random hommaa ollut +/-, mutta odotellaan. Tämä asia vähän vituttaa. En kyllä ole ihan maksimaalista lääkitystä käyttänyt. Vatsalihakset olivat yllättävän kauan leikkauksen jälkeen vähän arkoina, ehkä 3-4 kk, mutta nyt pystyn punttisalilla jo aiempiin liikkeisiin.

Oli venäläinen lääkäri kontrollikäynnillä ja tuntui, että se ei oikein ymmärtänyt kaikkea sanomaani. Jotenkin palasi seuraavassa lauseessa kysymään samaa asiaa, jonka olin juuri kertonut. Jonkinlaisia itsestään selvyyksiä päästeli suustaan. En sitten viitsinyt paljoa puhuakaan. Pahoitteli mulle, että leikkaava lääkäri ei ollut ottamassa vastaan ja samaa pahoiteltiin jo edellisessäkin kontrollissa. En käynnistä paljoa kostunut, mutta onneksi se meni aika nopeasti. Lääkäri oli kyllä ihan asiallinen ja kohtelias, mutta vähän hiirulainen enkä enää muistaisi jos kadulla tulisi vastaan. Ei sekään varmaan mua ja hyvä niin. Poistuin, enkä ollut erityisesti tyytyväinen enkä tyytymätön.

Semmoinen tunne on, että syöpä olisi voitettu ja melkoinen järkytys olisi, jos PSA alkaisi nousta. Tosin senkin jälkeen olisi kyllä vielä aika pitkä kiitorata hautaan. Not so bad.
Watson | 16.9.2013 klo 21:50:52