Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Mieheni kuolee syöpään

Hei,

kuulostaapa tutulta. Olen itse 27-vuotias ja mieheni on 34v. Meillä on puolitoista vuotias pieni poika. Alkukeväästä asti miestäni on tutkittu. Ensin työterveydessä ja sitten keskussairaalassa. Diagnoosi on laajalle levinnyt vatsaonteloissa lymyävä syöpä, alkupistettä ei pystynyt patologikaan sanomaan. Leikkaamaan ei pystytä, eikä tätä syöpätyyppiä pysty parantamaan nykykeinoilla. Tällä viikolla aloitettiin sytostaatit. Mies on mennyt huonoon kuntoon todella nopeasti. Kesäkuun alusta tähän päivään on laihtunut n.15kg, ruoka ei maistu ja se vähä mitä saa syötyä tulee ylös. Lihakset ovat hävinneet yhdessä hujauksessa. Tällä hetkellä käytössä on jo aika kovat kipulääkkeetkin, eikä niilläkään meinaa pärjätä kotona. En edes pysty sanoin kuvaamaan miltä musta tuntuu, te varmasti osaatte kuvitella. En ole vielä päässyt puhumaan hoitavan lääkärin kanssa hoitosuunnitelmasta. Mies itse ei halua tietää mitään ennusteita elinajan suhteen. Sydämeen sattuu ja tuntuu kuin maailma vaan murenis ympäriltä.
CinnaMum | 2.8.2008 klo 13:00:05