Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Lymfooma?

mulla todettii noin 5pv että minulla olisi hodgins-lymfooma,
se tuli täytenä järkytyksenä.
mulla oli ollu jo aika kauan kaulassa tunnottomia ja harmittomia imusolmukkeita jotka oli turvonnut ja turposivat edelleen vähän kerrallaan.
menimme ensin terveyskeskukseen, otettii verikokeet ja lähetettiin hämeenlinnan sairaalaan lisätutkimuksiin, kaikki veri- arvot oli todella normaalit paitsi alhainen hemoglobiini mutta se on jo minulle ihan tuttua,
minut lähettiin kokeisiin tampereen keskussairaalaan lisätutkimuksiin. Ensiksi minyt vietiin magneettikuvaukseen ja sen jälkeen minusta otettiin koe pala.
vaik kaulassa vasemmassa soliskuopassa oli ollut näitä imusolmukkeita kymmenkunta ja jotkut pienempiä ja isompia.
diagnoosina sain kuulla sairastavani hodgins-lymfoomaa.
se oli täys shokki.
minulla alotettii hoidon heti, sain kauhean kasan lääkkeitä ja laitattiin katetri oikean kainalon kohdalle, ettei tarvitsisi aina pistää piikeillä.
tietenkin itkin ihan kauheasti kun kuulin kaiken maailman sivuvaikutuksia esim: hiustenlähtö, lisääntyvä neste kaulan ja mahan kohdalla, nämä järkytti eniten koska pidän aina hyvää huolta ulkonäöstä, mutta diagnoosi oli hyvänlaatuinen ja tämä koko hoito kestää vain 4kk, mutta sinä aikana en saa mennä kouluun enkä kauppaan jossa on monia muita ihmisiä koska hoitojen takia minulla on niin alhanen valkosolujen määrä että saan helposti pahankin infektion.

minulla ei ainakaan nähty tavallisista verikokeista että sairastaisin jotain vakavampaa, luulen että varmuuden vuoksi saatetaan tehdä joku tutkimus jossa nähdään onko syöpäoireita tai jotain muuta, ne on aika harmittomia mutta kuitenkin kauhean pelottavia omasta mielestäni.
Sitä parempi on varmaan mitä nopeammin ne huomaavat jotain normaalista poikkeavaa, sitä parempi.
toivon että ei löydy mitää :)
nuoripotilas | 13.12.2007 klo 14:22:42