Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: Lymfooma?

Hei loella, rainbow, zanu ja muut!
Sain juuri tänään virallisesti kuulla sairastavani hodkinia, ei sillä että tieto olisi minua mitenkään suuremmin yllättänyt. Opiskelen lääketieteellistä alaa ja tässä parin kuukauden arvauskeskus-yksityinen lääkäriasema-meilahti-rumban kuluessa olin jo ehtinyt varautua melkein mihin tahansa ja ottaa selvää mahdollisista diagnooseista soliskuopan imusolmukkeiden suurentumiselle. Sapettaa lähinnä, että ensimmäisen kuukauden aikana kukaan ei osannut minulle oikein sanoa muuta kuin että imusolmukkeitahan ne, ja sen tiesin kyllä kertoa hämärillä anatomiantiedoillani itsekin.

Noista verikokeista ja muista systeemeistä voisin sanoa sen verran, että käsitykseni mukaan hodkinin taudin varmaan diagnosointiin tarvitaan yleensä kunnon kudosnäyte itse muhkuroista. Itselläni ei riittänyt edes paikallispuudutuksessa otettu paksuneulabiopsia (härveli työnnetään kudokseen pari milliä leveän viillon kautta ja napsaistaan kudoksesta pieni muru), vaan varmuuden saamiseksi kävin viime perjantaina Meilahden sairaalassa, missä imusolmukkeistani otettiin nukutuksessa kunnon koepalat. Tsemppiä ja jaksamista teille arvaajakunnan pyörityksessä ja hakeutukaa ihmeessä tutkimuksiin vaikka niissä ei toivottavasti mitään löytyisikään.
hedera helix | 20.2.2008 klo 19:23:37