Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: Lymfooma?

Mun tapauksessa leukemia ja lymfoomaepäilyt todettiin vasta 4kk kuluttua patin löytämisestä. Ravasin magneettikuvauksissa ja kerroskuvassa.Gyne ei tiennyt sanoa kuin, että se luumunkokoinen patti on luultavasti endometriosia. magneettikuvauksien välissä oli paksunsuolen loppuosan tähystys, johon piti paastota kaksi päivää ja itse tähystys oli helvettiä. Kukaan ei tiennyt sanoa keskussairaalassa mistä oli kyse eikä kaikkia verikoikeita otettu.Valkosolut olisi pitänyt heti tarkistaa, mutta ei. No Tampereelta tuli vihdoin käsky ottaa ohutneulanäyte patista. Se tehtiin paikallispuudutuksessa.Se ei ollut tarpeeksi suuri näyte joten jouduin uudelleen näytteen ottoon, onneksi tällä kertaa TAYSiin. Vaadin nukutuksen, koska viime kerta oli niin kivulias ja tällä kertaa ne olisivat ottaneet kaksi kunnon palaa. Illalla nukutus ja seuraavana päivänä pääsin pois. Näytteitä värjättiin ja siinä meni yli viikko enenkuin saatiin tietää tarkka diaknosi. Välillä ehdin jo mennä veritautien osastolle kun vihdoin päädyttiin kahteen epäilyyn. Se olisi joko leukemia tai lymfooma. Minulta otetttiin luuydinnäyte kristasta, selän ala osasta. Ensin saatiin nesteet hyvin, mutta luunpalaa yritti ensin naislääkäri 3kertaa ja sitten mieslääkäri eikä onnistunut. Olin sen verran hyvissä lääkkeissä, ettei yritykset tuntuneet missään ja onneksi poikaystävä oli vieressä pitämässä kädestä kiinni. Annoin luvan puuduttaa toisen puolen selästä ja niinpä siitä saatiin pala ensiyrittämällä. Pääsin yöpymään perheeni kanssa muualle ja seuraavana päivänä sain tietää, että luuydinnäyte oli puhdas.Eli se ei ole leukemiaa vaan lymfoomaa. Selkä oli tosi kipeä 3 päivää, mutta nyt jo helpottanut. Todellinen tieto saatiin aiemmin otetuista koepaloista eilen ja hoidot aloitetaan ensi viikolla TAYSin syöpäosastolla RS2. Tiputus kestää päivän ja toisen päivän olen tarkkailussa, mutta pääsen kotiin vapuksi ja kolmen viikon päästä uusiksi. Olen helpottunut koko talven kestäneestä hermopaineesta kun kukaan ei tiennyt mitään. Hiustenlähtö pelottaa:( Tuntuu, että on elänyt sumussa viimeiset 4kk ja nyt aurinko on vihdoin osunut tielle. Toivottavasti en ole kovin väsynyt ja pahoinvoiva. Voimia kaikille hodkinia sairastaville:)
miss.s | 26.4.2008 klo 13:26:28