Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: hodgkinista just parantunut nuori

Hei,
syöpä on aika "kova sana" ja varsinkin perinteinen Hodgkin (ei siis NHL) on enemmän pelätty sairaus mitä se todellisuudessa on. Miksi siitä ei esim. meidän sairaudessa voida sanoa että on lymfooma?

Helliä hetkiä syto- sädeputkessa lymfooman kanssa on paljon paremmin ilmaistu kuin "MULLA ON IMUSOLMUKESYÖPÄ JA RAVAAN MYRKYISSÄ".

Mielikuvat sairaasta ihmisestä on isompia ja kuluttavampia kuin siitä taudista jonka kanssa joudumme matkaa tekemään!

Sairautemme on katala ja todella kuluttava...mutta minä olen todennut näitä palstoja lukiessani että valtaosa tervehtyy ja parantuu!

Minun tauti todettiin siellä "arvauskeskuksessa" eikä yksityislääkäreillä, joilla tarkoitan hammaslääkäriä ja vartijaimusolmukkeiden toimintaan perehtynyttä kirurgia. Jos olisin omien vaistojeni vastaisesti näiden rahastajien diagnoiseihin tyytynyt olisin kolkutellut kalman portteja!

Minulle ei sanottu, että olen "parantunut" vaan, että Herra Hodgkin on nujerrettu ja kontrollit näyttävät mitä tuleman pitää. Toivottavasti tämä herra ei tee tuttavuutta lähemmin minun kanssa uudelleen.

Olen onnellinen näistä uudelleen syntyneistä hetkistä itseäni ja läheisiäni kohtaan.

Mun tauti Morbus Hodgkin nodularis sclerosis IIA, bulk tauti mediastinumissa (8,5 cmx11cm). Olen 37-vuotias potilas hoidettu kiitettävällä arvosanalla (sh+lääkärit) HYKS 2-11/07. Suuri kiitos heille!
t.m | 9.2.2008 klo 03:37:14