Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: hodgkinista just parantunut nuori

Ajattelin tulla vaihtamaan ajatuksia. Olen 21v. nuori tyttönen Helsingistä. minulla todettiin viime viikon maanantaina hodking lymfooma. Se on toisen asteen. Olin huomannut joulukuussa painetta keuhkohen kohdalla kun riisuin paitaa pois ja pian sen jälkeen tunsin patteja oikealla puoella kaulaa. Olin myös kauan kuumeessa joka ehkä edesauttoi sitä että huomasin patit. Flunssassahan ne turpoavat. Koepala otettiin kaulasta ja diagnoosi saatiin. Hoidot alkoi heti meikussa ja en ole voinut ollenkaan pahoin. Ensimmäiset 2 päivää olin hieman väsynyt ja ihan pientä pahanolon tunnetta oli. Sen jälkeen ei ole ollut mitään. Voihan se olla että jatkossa tulee enemmän paha olo hoidoista.Saan abvb hoitoa joka kestää kerralla n. 3 tuntia. ja tosiaan kaksi kertaa viikossa. Erittäin suuri pelko on hiusten lähteminen :( kai ne kohta alkaa sitten tippumaan. Olen aina pitänyt huolta ulkonäöstäni niin saa itsetunto aikamoisen kolahduksen nyt. Pelkään paljon että saan paljon katseita peruukin takia ja että se huomataan kovin helposti. Mutta kai se on vaan kestettävä ja kasvaahan ne onneksi takaisin jos tauti voitetaan. Kaverit ja vanhemmat on ollu paljon enemmän shokissa mun sairaudesta kun minä itse. Ärsyttävintä tässä on oikeastaan kauhea kysymysten määrä mitä saan koko ajan. Olis ihan kivaa viettää suht normaalia elämää ilman että joku koko ajan muistuttaa mua mun taudista. mut enpäs höpöttele enempää. ajatuksia saa tulla vaihtamaan :)
LottaZ | 24.1.2008 klo 15:37:52