Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: hodgkinista just parantunut nuori

Moikka!

Tosi kurja kuulla et oot just sairastunu :( Mul oli kans stage II (B) mut kuten aikasemmin tänne kirjotin mä oon parantunu :) Muaki pelotti aluks hiusten lähteminen tosi paljon. Myös mulle ulkonäkö on ollu aina tärkee asia. Hiukset lähti siinä tokalla hoitokerralla. Mä kävin eka lunastamassa sen kelan maksaman peruukin mut se oli ihan hirvee. Mul oli ennen vaaleat hiukset eikä siel ollu mitää hyviä vaaleita peruukkeja, ainakaan silloin. Onneks mul oli mahdollisuus hankkia toinen -oikeesti makee peruukki. Hankin vaalean revlonin peruukin kuokkasen peruukkiliikkeestä.Se stailattiin smanlaiseen malliin ku mun oma tukka oli. Se on niin makee ettei siitä pysty näkee et se on peruukki. Useimmat sukulaiset luuli et mun hiukset ei oo lähteny ollenkaan kun olin ekaa kertaa se päässä. Ja monet mun kaverit on sanonu lainaavansa sitä sit kun en enää ite tarvii ja niil on "bad hair day"- niin aidon näköinen se on :) Toivottasti löydät hyvän peruukin, se helpottaa elämää kun joka paikassa ei tuu ilmi et on syöpäpotilas. Mut joo, aluks se hiusten lähtö tuntuu ihan helvetiltä, mut sitten lopulta se on ehkä pieninpiä asioita koko prosessissa. Eniten mä pelkäsin et ripset ja kulmakarvatkin lähtee. Kulmakarvat lähti vasta marraskuussa. Mul on aina ollu pitkät ripset ja ne säily aika pitkään sellaisina. Kokonaan ne ei onneks lähteny ollenkaan. Harveni vaan. Mun hiukset alko kasvaa takasin jo marraskuussa hoitojen aikana. Nyt on jo aika paljo tullu hiuksia ja kulmakarvatkin on kasvanu takas!
Mul oli 2vkon välein abvd-sytot. Mä kävin kans meikussa/syöpäklinikalla hoidoissa. Siel osastolla mis mä olin oli ihan mahtavat lääkärit ja hoitajat. Mä vietin aina pari yötä osastolla kun tuli niin hirvee pahoinvointi ja kivut sytoista ja ne kesti noin viikon. Tosi hienoa ettei sulle oo tullu pahoinvointia tai kipuja!! Se on tosi iso asia ja helpottaa paljon jaksamista. Paljon paljon voimia sulle ja toivon et hoidot tehoo heti hyvin!
ex-hodari | 30.1.2008 klo 21:41:56