Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi tapaus

Minulla radikaalileikkaus 22.10 ja näyttäisi olevan sama hoitosuunnitelma kuin sinulla, suunnilleen samassa vaiheessa myös mennään: minulla kaksi dosetaxolia ja Herceptini-tiputusta takana, puolentoista viikon kuluttua seur.hoito. Erilaisia sivuvaikutuksia on tullut ja huomaan että jatkuva uupumus vaivaa sekä aloitekyvyttömyys.
Omia hiuksia minulla on vielä sen verran päässä, etten ole peruukkia käyttöön ottanut. Sain myös sairaslomaa kesäkuun loppuun.

Olen ajatellut tämän olevan väliaikaista ja antanut itselleni luvan olla väsynyt ja saamaton. Kyllä se päivä vielä tulee kun taas jaksaa ja on energiaa. Aika menee kuitenkin nopeasti, pian on kevät ja sytostaatit ohi. Toisaalta tämä sairaus vaatii aikaa sopeutua, niin monelta kantilta se koskettaa omaa fyysistä ja psyykkistä olemusta.Itsekin välillä olen ajatellut, voiko ainainen väsymys olla myös henkistä/masentuneisuutta jollain asteella?
Läheisten tuki on tärkeää, mutta parhaan tuen koen saavani vastaavan sairauden kokeneilta. Yritän myös joka päivä käydä edes vähän ulkona, se piristää! Olisiko sinun mahdollista päästä esim. syöpäyhdistyksen vertaistuki tms. ryhmään keskustelemaan kanssasisarten kanssa?
Jaksamisia ja voimia sinulle! Tämä sairaus me voitetaan!
Luna | 19.1.2014 klo 20:59:57