Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Kokemusta eturauhassyövästä

>Mulla tauti hallinnassa PSA tasolla 27. Tosin aktiivihoidossa. Todella tärkeintä on tuon arvon vaihtelut.

ooo

Miten sinua on hoidettu, haluaisitko kertoa? Kauanko on ensimmäisestä diagnoosista? Mikä oli Gleason- luku? Paljonko on ikää?

Korkea Psa ei ole sairaus sinänsä, se voi viitata johonkin. Ajattelen usein että eturauhassyöpääni "hoidetaan" niin kuin niitä hoidettiin ennen Psa:n käyttöönottoa.
Ei tässä kuitenkaan henkseleiden paukutteluun ole aihetta. Nöyränä ja kiitollisena eletään päivä kerrallaan. Näin on mennyt 11 vuotta. Huomisesta päivästähän ei tiedä mitään. Minulla Psa:n vaihtelut (ilman lääkkeitä) ovat olleet suuria. On vaikea tehdä johtopäätöksiä.
Tärkeänä olen pitänyt sitä, tunnenko itseni sairaaksi.
---
Vessassa täytyy käydä 1- 3 kertaa yössä, eipä tuo paljoa häiritse eläkeläisen elämää. Kuka osaa sanoa, kuinka monta kertaa yössä terve 70- vuotias käy vessassa. Mikä on normaalia? Onko sellaista edes?

Oikein hyvää jatkoa sinulle ja meille kaikille.
kataja | 15.3.2014 klo 08:09:57