Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Levinnyt eturauhassyöpä

Terve! Olen kyllä kirjoitellut ja myös Propo-lehteen. PSA oli 45 ja gleason 7. Timo Joensuulta kyselin aikoinaan taudin uusimisesta ja hän sanoi, että sädehoidon jälkeen alin arvo +2 niin silloin katsotaan taudin uusiutuneeseen. Sulla on vielä hyvä tilanne vaikka saattaakin olla mikrometastaaseja elimistössä. Ongelmana on se, että niiden kuvantaminen on vaikeaa. Todennäköisesti sinulla psa jatkaa nousuaan ja jossain vaiheessa aloitetaan hormonipistokset...enanton tai vastaava. Pyydä ajoissa päästä onkologin hoidettavaksi. Minulla oli psa jo 20 eikä urologi reagoinut. Kerroin hänelle, että on se kumma, kun syöpäkavereita on puolet pienemmillä arvoilla päässeet onkologian hoitoon. Mun syöpälääkäri on aivan huipputyyppi ja kaikki syöpäklinikalla pelaa todella hienosti. Kiitollinen olen siitä. Sulla on vielä monia vuosia. Nauti niistä!
C61... | 12.3.2014 klo 19:50:26