Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Levinnyt eturauhassyöpä

Paljon on kiinni yleiskunnosta ja iästä. Iselläni on hoidettu samoin luustoonlevinnyt ers. Diagnosin saadessa oli tauti viellä paikallisesti levinnyt eturauhaseen. 2012 joulukuussa todettiin taudin levineen luustoon. Tätä ennen oli takana hormoonit- ja sädehoidot eturauhaseen. 2013 tammi-helmikuussa aloitettiin sytöstaattihoito (kapasitakseli) joka toimi huhtikuun loppuun. Sitten siiryttiin toiseen sytöstaattin (takso). Sillä ei tullut vastetta lainkaan = psa jatko hitaasti nousua. Elokuussa 2013 siiryttiin Zytiga tapletteihin ja se jatkuu delleen. Jonkunlaista hyppelyä psa suhteen on tämän hoidon aikana tapahtunut. Sädehoitoa olen saannut neljä hoitojaksoa luustoon pahimpiin paikkoihin tämän zytiga hoidon aikana. Nyt olen jonossa isotooppihoitoon (223) se pitäisi alkaa kevään aikana. Vielä on lääkepuolella entsalutamidi hoito olemassa ja se varmaan on edessä jossain vaiheessa mikäli vointi on kunnossa. Mitään muuta kuin ihmeparantuminen mulla ei enää ole. Näillä kaikilla tempuilla olen saannut lisäaikaa kuukausia elämälle. Tällä hetkellä tuo hoito menee siten, että ensin hormoonit sitten I sytö. Sen jälkeen zytiga. Tämän jälkeen II sytö. Isotooppihoito on käytössä ja tulossa myös ketjuun. Samoin entsalutamiidi. Kaikki portaat tietysti edellyttää potilaan kuntoa. Esillä on ollut, että zytigan voisi saada jo ennen I sytöä ja mihin vaiheeseen tulee istooppihoidot sekä entsaklutamiidi. Kaiken kaikkiaan hoito mahdollisuuksia on paljon, jos vaan kunto kestää. Kaikki tämä on julkisella puolella saatua. Tähän yksityiseen sairaalaan otin myös yhteyttä viime elokuussa. Mitään todella ihmeellistä eivät tarjonneet. Kuvantamista enemmän mitä yliopistosairaalassa he esittivät. Huippu asiantuntemus heillä kyllä on.
toimasan | 8.3.2014 klo 16:33:25