Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Keuhkosyöpä äidillä : (

Hei ystävät!

Minäkin yritän jotenkin selvitä mieheni kuolemasta. Hän menehtyi keuhkosyöpään 13.3. eli noin puolitoista kuukautta sitten.

Minun miestäni ei leikattu koskaan ja hän eli diagnoosista eteenpäin kaksi vuotta.

Häntä ei voitu lääkärien mukaan leikata, koska kasvain oli kasvanut keuhkovaltimoon kiinni. Syöpä oli isosoluinen levyepiteelikarsinooma, eli ei leviävää laatua. Häntä hoidettiin täällä paikkakunnalla sekä myös viimeaikoina olimme Helsingissä yksityisklinikalla. Mutta ei auttanut, lopulta sydänkin sitten ei jaksanut enää ja elinvoimat ehtyivät kaikki.

Raskasta on minulla ollut todella, meidän yhteiset vuodet, 34 vuotta ovat nyt takana, muistot on kauniit, mutta jotenkin täytyy jaksaa elää eteenpäin eihän siitä mihinkään pääse. Aikuiset lapsemme elävät omaa elämäänsä, eihän heitä voi jatkuvasti vaivata ja pyytää apua joka asiaan, näin olen ajatellut. Viikot menevät hyvin, kun on töissä päivät, mutta viikonloppuna "iskee" se yksinolo todella raskaasti. Itku tulee vähän väliä, mutta kai se kuuluu siihen surutyöhön ja täytyy vaan jotenkin mennä eteenpäin. Ehkä tämän kirjoituksen pitäisi olla sururyhmän puolella.

Jaksamista teille kaikille omassa surussanne, ehkä meillekin paistaa joskus kevätaurinko, ehkä elämä jatkuu.........

terveisin Kaiku




kaiku | 29.4.2008 klo 21:15:53