Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Viikko leikkaukseen

Hei. Onpa kiva löytää kohtalotoveri, jos näin voi ja saa sanoa - eihän tää ole millään lailla kivaa...no mutta kuitenkin.
Minut leikattiin helmikuun lopulla, kielen oikella puolella kasvain ja myöskin samalla varoiksi poistettiin sylkirauhanen ja imusolmukkeet oikealta puolelta.kovasti vakuutettiin että kaikki on saatu pois, eikä sädehoitoa tarvittaisi.hyvä niin.
Aina sitä kuitenkin itse miettii vähän väliä asiaa... Seuraava kontrolli on kesäkuussa, jolloin tehdään iso koko kehon PET-kuvaus.
Toki sitä jännittää tulevaa ja ajattelee löytyykö jostain muualta jotain.
Olen toipunut melko hyvin , jo kahden kk saikun jälkeen taas töissä, syöminen ja puhuminen onnistuu, S vähän suhisee entistä enemmän, mutta ei haittaa.
Tunto on oikealta puolelta pois sekä kielestä, leuan alta ja osittain poskesta, mutta se on normaalia, saa nähdä miten nuo hermoradat palutuu aikanaan...
Mullakin tuo oire alkoi tosi pienestä näpystä kielen syrjässä, joka ei vaan alkanut parantua ja onneksi läksin ajoissa liikkeelle ja hammaslääkäri oli asiansa osaava ja laittoi mut eteenpäin!
Nyt olen todella onnellinen, pääsin vähällä, ainakin toistaiseksi, eihän tästä koskaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta eipä tätä elämää voi niin elää, että aina tulevaa suree ja pahinta pelkää.
Vastaa toki ja kirjoita, mielelläni kuulee kokemuksiasi, olin myös Taysissa hoidossa.

T.lisbe
Lisbe | 4.4.2014 klo 17:02:49