Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Viikko leikkaukseen

Olen iloinen puolestasi :)
Onneksi et tarvitse sädehoitoa, se vei viimeisetkin voimat.
Nyt kun leikkauksista on puolivuotta on tunto alkanut palautuun kaulalle, kieleen ja poskeen. Joka päivä pitää muistaa venytellä. Turvotukset myös vähentyneet. Kipulääkkeitä joudun syömään edelleen ja olen sairaslomalla. Seuraava kontrolli ja PET-kuvaus myös kesäkuussa.
Niinkuin aiemmin totesin, oli sädehoito järkyttävä kokemus. Suun alueelle annettuna todella kivuliasta. Mutta koska säästyit siltä, en halua voivotella tässä sillä enempää. Minulle ei missään vaiheessa laitettu peg-letkua, se olisi auttanut tässä toipumisessa. Sitä ehdotettiin sädehoidon loppuvaiheessa, mutta en enää halunnut. Nyt kaduttaa. Kieleen tullut pari viikkoa sitten haavauma sädehoidetulle alueelle ja syöminen kivuliasta, joten eikun liemiruuille. Ihanaa kevättä sinulle :) Itselläni on asiat muutoin hyvin, lasten kanssa ( pojat 28 ja 24) välit lähenivät. He olivat hoitoneuvotteluissa mukana ja tukivat kovasti. Veivät myös sädehoitoon, muutoin olisin jättänyt kesken. Elämän asiat saivat uuden järjestyksen. Tällä hetkellä olen positiivisella mielellä ja uskon hyvään tulevaisuuteen.
santtu59 | 4.4.2014 klo 18:20:44