Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Viikko leikkaukseen

Hei! Minulta poistettiin kielestä syöpäkasvain 9/2013. Leikkauksen yhteydessä poistettiin kaulan imusolmukkeet ja sylkirauhanen mol. puolilta. Kasvain oli pieni, n. 5mm, oikealla kielen syrjässä. Leikkaava lääkäri halusi kuitenkin varmistaa vielä leikkaamalla myös imusolmukkeet.Yllätykseksi vas. puolelta löytyi pieni ( 5mm)etäpesäke. Toivuin leikkauksesta hyvin, puhekin palautui. R ja S hiukan suhisee. Sitten alkoi odottelu sädehoitoon, joka haluttiin etäpesäkkeen vuoksi hoidon jatkoksi. Sitä odotellessa tunsin itseni terveeksi ja elämä tuntui mukavalta. Oli outoa olla sairaslomalla, kun kuitenkin olo oli hyvä.
Sädehoito alkoi joulukuussa 2013. suunnitelmassa oli 33 hoitokertaa. Tämä hoito oli alusta alkaen minulle järkytys. Olin hoidossa Tampereella, on aivan uusi Radius rakennus ja sädehoito-osasto. Koneet ja hoitohuoneet olivat uusia.Hoitohuoneesta oli yritetty tehdä mahdollisimman viihtyisä, radiokin kuului.
Yksi hoitokerta kesi 25min ja sitä annettiin kaikkina arkipäivinä. Järkyttävintä oli, että pään paikallaan pysymisen vuoksi tehtiin muoviharso-muotti, joka ylettyi rintaan asti. Tämä ruuvattiin hoitopöytään kiinni. Tämä tuotti jo melkoisia vaikeuksia. Kuinka kaikki eteni ja mitä minulle kuuluu nyt, kun hoito on päättynyt? Jos sinua kiinnostaa kerron mielelläni. Joten siinä tapauksessa vastaa tähän.
santtu59 | 3.4.2014 klo 00:43:13