Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Viikko leikkaukseen

Leikkauksen jälkeen tapasin fysioterapeutti x3. Sain venyttely ohjeita, myös ohjeita mitä ei saa tehdä, kuten esim. ajaa pyörällä, kantaa reppua tms. Sain ohjeita kielen venyttelyyn ja suun lihasten harjoittamiseen. Harjoittelimme myös kasvojen lihasjumppaa. Niistä oli tosi paljon apua. Olen ammatiltani erikoissairaanhoitaja ja talon entistä henkilökuntaa. Luulen, että sen vuoksi sain extra hyvän kohtelun. Toki fysioterapeutin tapaamista osasin itse pyytää.
Jumpasta vielä sen verran, että venyttelyjä pitäisi tehdä joka päivä. Kaulalta on kuitenkin jouduttu katkaisemaan jänteitä ja lihaksia ja niiden kuntoutuminen vie n. vuoden. Huomasin, että venyttelyt auttoivat myös kipuihin; päänsärky hellitti, korvan jomotus väheni etc.
Kuka sinut leikkasi? Olitko os. 6B:llä? Voitaisko vaihtaa kuulumisia silloin tällöin. On mukavaa, kun kohtalotovereita. Vaikka ei sen puoleen, näiltä palstoilta löytyy tosi rankkoja juttuja, jotka lisäävät pelkoa ja ahdistusta. No, mutta kesää odotellessa :)
santtu59 | 5.4.2014 klo 14:33:16