Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Uusiutunut melanooma - onko kohtalotovereita?

Jonkin aikaa on ollut täällä hiljaista, mutta tässä minun viimeisimmät kuulumiseni. Hoidot alkoivat lokakuussa ja viime viikolla oli ensimmäinen TT-kuvaus ja sain tulokset. Lääkärin mukaan näyttäisi siltä, että interferonista olisi minulle jotain hyötyä. Taudin eteneminen vaikutti pysähtyneen. Pari suurinta oli hieman kasvanut, mutta oli marginaalien rajoissa. Valitettavasti olivat nyt huomanneet, että maksassani olisi pari epämääräistä rakkulaa, joten joudun UÄ:än. Saa nähdä onko siellä melanoomaa. Muuten hoito jatkuu toistaiseksi samana, paitsi alan pistämäään itse interferonia joka ilta. Viime viikolla olimme koko perhe vatsataudissa ja se veti minut aika voimattomaksi. Nyt oloni on jo paljon parempi, vaikka hoitoviikko on menossa. Labratuloksetkin ovat ihan hyvät. Mitään erityisen hankalia sivuvaikutuksia ei ole ollut. Interferonin takia olen ehkä hieman herkempi itkemään, mutta välillä pienet itkupillitykset vaan keventää sydäntä - kunhan vain mies jaksaa pitää kainalossa. Olosuhteisiin nähden siis edelleen reippain mielin joulua kohti ja jouluvalmistelujen kimppuun. HYVÄÄ VOINTIA JA TSEMPPIÄ KAIKILLE KOHTALOTOVEREILLE :-). Kertokaa välillä kuulumisianne.
aek | 21.11.2006 klo 18:56:55