Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Nivelkivut

Polvi tuntuu jo huomattavasti paremmalta, mutta sieltä löytyi sisemmästä kierukasta alapintaan suuntautuva horisontaalinen repeämä, joka sijaitsee kierukan takasarvessa. Eli lähetteen tehnyt työterveyslääkäri ei osannut sanoa, onko se sen luonteinen että paranisi peräti itsekseen. Repeämän lisäksi oli pieni Bakerin kysta sekä puhtaasti rasituksen aikaansaama pes asnerus bursiitti, joka on kuitenkin jo lähtenyt paranemaan. Eli nyt sitten odottelen ortopedin kommenttia, pärjäisinkö pelkällä lihastreenillä ilman tähystystä.

Se täytyy tunnustaa, etten ole malttanut olla kokonaan levossa, vaan olen sopeuttanut liikuntani polven nykyiseen kuntoon. Välttelen hyppyjä ja polven kiertoliikkeitä, joten levossakaan ei ilmaannu enää kipua, joka haittaisi esim. nukkumista. Askeltaminen on palautumassa normaaliksi ja tanssiminenkin jo sujuu, joten tämä on minulle enemmän sellainen varoitus, etten innostuisi tekemään heti kaikkea, vaikka henki hyvin kulkisikin ja sykereserviäkin riittäisi.

No, olen kuitenkin iloinen siitä ettei siellä ollut mitään ristisidevammaa tai muuta pahempaa, ja näyttäisi siltä - noin niinkuin rivien välistä tulkittuna - ettei nivelrikostakaan löytynyt kuvista merkkiä. Rustot olivat tasaiset ja nivelet "normaalin yhtenäiset" - mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. Ja luut, ne olivat kunnossa, mikä tietysti aina ex-syöpilästä ilahduttaa:)

Suotuisia puhureita syksyyn!

T. Karhutar
Karhutar | 8.9.2010 klo 00:45:35