Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Saattohoito

Re: Terhokodista kokemuksia??????

reilu kymmenen vuotta sitten äitini siirrettiin laakson sairaalasta terhokotiin saattohoitoon. ( Syöpäsairas )
Hänen lääkkeensä, jotka olisivat pitänyt lopettaa vähitellen, jotta ei olisi vieroitusoireita tullut lopetettiin kerralla ja morfiinia kyllä suppoina antoivat.. äitini sanoi suoraan että nyt tuli kuolemantuomio..

Jos olisi tiennyt minkälainen terhokoti on niin olisimme jättäneet väliin ja hän olisi saanut olla laakson sairaalassa loppuun asti.

Mielipiteeni Terhokodista kivat kulissit, mutta kyllä raha ratkaisee,-ainakin silloin.

Ylilääkäriltä kysyttäessä voimmeko tuoda nuo vahvimmat lääkkeet hänelle jotta ne lopetettaisiin pikkuhiljaa niin kommentti oli että ei hänelle niitä anneta ja kun kysyimme mihin aiheesta voi valittaa niin vastaus oli että hän kerkee kuolemaan ennen kuin valitustanne tullaan käsittelemään ja terhokotiin oli useampi henkilö jonossa..

No vieroitusoireet aiheuttivat aivoturvotuksen joka nosti kuumeen ja hän kuoli sitten pian.

Lähihenkilökunta oli hyvää ja asiakaspalveluhenkistä.

Mutta jos itse olisin tuossa tilanteessa kuin edesmennyt äitini niin jättäisin terhokodin välistä ja mielummin lopettaisin itse itseni arvokkaasti ( Eutanasia kun on suomessa kielletty).

Kuolema itse ei ollut kummallinen, hän havahtui katseli tyhjää ja näki katon rajassa jotain, liikehti hieman sekä siirtyi rauhallisesti pois ( oli laskenut jonkin verran ulostetta kuollessaan, joka siivottiin ennenkuin hänet siirrettiin erilliseen huoneeseen, jossa pääsimme hyvästelemään hänet kuoleman jälkeen )

Edelleen on antipatioita aiheesta, varmasti siellä on hyviäkin asiakaskokemuksia..
pimu | 2.2.2014 klo 21:13:02