Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sopeutumisvalmennuskurssit

Itselläni oli kahden ensimäisen sytostaattihoidon jälkeen kuume ja veriarvojen lasku. Olin sairaalahoidossa ja sain vielä kotisairaalan toimesta suonensisäisiä antibiotteja kotona. Jo toisen sytostaatin jälkeen sain valkosolutekijää, jota pistin itse päivittäin viikon hoidon jälkeen. Kolmannen hoitokerran jälkeen tekijä vaihdettiin pitkävaikutteiseksi, kerran sytostaatista seuraavana päivänä pistettäväksi, piikiksi. Sain sitäx6, koska sytostaatteja sainx8. Tämä lääke pelitti ja infektiota ei tullut. Jalka ja polvikipuja oli ja niihin sain ottaa kipulääkkeitä, Panadolia tai Buranaa. Kipuilu kesti noin viikon verran eikä ollut sietämätöntä. Vaikea sanoa oliko muita sivuvaikutuksia, koska itse sytostaatit niitä aiheuttavat. Sain hoidot neoadjuvanttihoitoina eli ennen leikkausta, koska rinnassa oleva kasvain oli kookas ja kainalometastaasit. Leikkaus on aivan lähiaikoina ja sitä seuraa sädetysx25 ja 5v hormonilääkitys. Alkuvaiheen toivottomuus ja hämmennys ovat ohi ja rauhallisesti suhtaudun tulevaan. Ilokin on palannut elämään. Hyvää juhannusta kaikille!
miksi minä | 19.6.2014 klo 11:16:54