Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Desmoidi, onko muita kohtalontovereita?

Täällä vielä yksi kohtalotoveri, nainen -81. Desmoidi leikattu vatsasta syksyllä 2011, kasvain oli ohutsuolessa kiinni. Minun kohdallani sain odotella pitkään desmoidi diagnoosia, koepalankin jälkeen lääkäreille oli epäselvä mikä kasvain tarkalleen oli. Ennuste oli huonompi kuin mikä lopulta tuli... Minut leikattiin kiireellisenä tapauksena vain 3 viikkoa kasvaimen löytymisestä Kirurgisessa sairaalassa Helsingissä. Minulla ollut tuon leikkauksen jälkeen vain kaksi jälkitsekkausta, toinen puolen vuoden päästä (ultra) sekä vuoden päästä leikkauksesta (magneetti). Kummatkin olivat puhtaita, ja sain näiden tsekkausten jälkeen "puhtaat" paperit. Olen toki onnellinen mutta kovin, kovin ymmälläni sillä alun keskustelujen jälkeen olin siinä ymmärryksessä että desmoidi vaatii jatkuvaa seurantaa. Selitykseksi sain sen, että kasvain oli helpossa paikassa ja suolta poistettiin varmuudeksi reilusti jotta vältyttäisiin uusimiselta. Uskon mieluusti lääkäreitä (kaikkihan me haluamme olla terveitä), vaikkakin pidän järjen kädessä. Jos oireita tuntuu, niin tiedän mennä samantien ultraan tsekkaamaan tilanteen. Kaikesta huolimatta, olen ollut erityisen tyytyväinen hoitoon, minua on hoidettu leikkauksen jälkeen Meilahdessa, hoitavana lääkärinä ollut Professori Turunen. Hänellä ollut vahva tietämys nimenomaan desmoideista! Haastavaa pitää yllä tervettä fiilistä, sitä kuuntelee kroppaansa liiankin tarkasti... Mutta niin se on vain yritettävä, tsemppiä kohtalotovereille! <3
s81 | 11.6.2013 klo 22:39:32