Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Aika kirurgille, terve rinta pois

Hei Mexita

Lobulaarisen syövän takia terveen rinnan poistoleikkaukseen pääsee helpommin, joten kun tunnet olevasi siihen valmis, voit ottaa asian kontrollikäynnillä esille.

Minulla oli heti rinnanpoiston jälkeen olo, että pois vain tervekin heti. En ollut vielä silloin tottunut kehoni epäsymmetriaan, ja siksi toisekseen, siinä vaiheessa oli vasta pumpulinen harjoiteluproteesi käytössä, mikä veti rangan kivuliaasti kieroon.

Myöhemmin, tarraproteesin saatuani, olen alkanut viihtyä näissä nahoissani, enkä ole terveen rinnan poistoa enää harkinnut. Toisaalta välillä arveluttaa, kuinka kivulloinen vanhuus mahtaa ollakaan, mutta mistäpä sitä tietää, jos keksivät vielä kasvattaa uusia rintoja ja lihaksia maljassa - millaista korjausta pitäisin kiinnostavampana kuin esim. tramia tai ld:tä - joita minulle ei edes huonon ennusteen takia tarjottu.

Mutta tässä nyt kuitenkin olen ja pärjäilen yhdelläkin rinnalla.

Terveisin
Karhutar | 19.5.2014 klo 17:51:39