Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: multippeli myelooma ja kantasolusiirto

Heippa...minulle tehtiin autologinen kantasolusiirto syyskuun lopulla 2010 Meilahdessa...eli reilut puolitoista vuotta sitten. Arvot ovat pikkuhiljaa laskeneet ja olo on aika kohtalainen ollut. Veriarvot ovat parantuneet kerta kerralta ja lääkärin arvion mukaan ne palautuvatkin aika hitaasti eli arviolta vuoden kuluttua....käyn n 3 kk välein labrassa ja ainakin tähän asti on mennyt hyvin. Tiedän ettei tämä ole lopullista mutta yritän nauttia niin kauan kun voin. Itse kantasolusiirto ei ollut kovin kummallinen. Myrkkyjen vuoksi lähtivät hiukset ja tulivat tietenkin takaisin pikkuhiljaa..pahoinvointi oli ehkä inhottavinta ja painoni putosikin kahdessa viikossa 9 kg kun en pystynyt syömään juuri mitään..sainkin jotain lisäravinnetta. Joinakin päivinä sain syötyä yhden karjalanpiirakan kahdessa erässä ja sitä rataa. Toiset voivat kovastikin pahoin. Itselläni oli välillä huono olo, mutta en oksentanut kuitenkaan kertaakaan. Makuaistin palautuminen kesti jonkin verran ja palautui pikkuhiljaa...ja painokin on tullut takaisin (ja liikaakin)...mutta toivon että vielä saan nauttia tästä olostani ja se inhottava "peikko" pysyisi vielä poissa. Toivon tietenkin että keksittäisiin uusia keinoja hoitaa myeloomaa. Minäkin olen "vasta" 57 vuotias.
Janeth | 7.5.2012 klo 09:49:52