Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kysymyksiä rintasyövän hoitoon ja toteamiseen liittyen...

Hei! Minulla todettu duktaalinen in situ rintasyöpä ja koko rinta on poistettu ja uusi rakennettu tilalle koska imusolmukkeet ovat olleet puhtaat. Tänään kävin lääkärillä (oli eri lääkäri joka minut leikkasi)kirurgian poliklinikalla ja taas jäin niin paljon kysymyksiä joita tuli mieleen vasta kun sieltä lähdin. Ihmettelin, että miten tuossa magneettikuvauksessa on todettu esiasteen laajuus 5 cm ja nyt kun rinta poistettiin niin todettiin kasvustoa 15 cm:n alueella. Että aikamoista heittoa näiden tutkimusten kanssa. Nyt on sitten suunniteltu että leikataan lisää pois koska kasvustoa on ollut niin tuohon rinnan reunaan saakka, että halutaan varmistella vielä että kaikki tulee pois. Tälle vaihtoehtona on tarjottu sädehoitoa ja nyt kun tulee leikkaus niin en sitten sädehoitoa saakaan. Voidaanko siis ylipäätään antaa sädehoitoa kun on silikooni laitettu? Olen saanut se käsityksen että näin ei voitaisi toimia. Tietääkö joku? Tai tietääkö joku mistä tällaista tietoa voisi kysellä kun vaikuttaa siltä että nämä kirurgit eivät kuitenkaan ole sellaisia joiden kanssa pystyisi ylipäätään keskustelemaan ja vuorovaikutuksessa olemaan. Olen myöskin saanut sellaisenkin käsityksen, että kun kasvainta (olkoonkin esiastetta) on näin laajalla alueella niin aina myöskin sädetettäisiin. Ei voi mitään mutta olen huolissani että hoidetaanko nyt niin kuin asianmukaista on!? Ilmeisesti syöpäjärjestöillä ei ole lääkäreitä joilta voisi asioista kysellä ainakaan tällä paikkakunnalla...Jotenkin haluaisin olla kuitenkin asioista selvillä. Joka tapauksessa olen iloinen, että diagnoosi on kuitenkin pysynyt tuollaisena hyväennusteisena edelleen, mutta kyllä nuo jotka ovat aikoinaan näitä asioita läpikäyneet ovat olleet aivan oikeassa siinä, että tietoa on tarjolla kovin vähän ja aika yksin jää asioita pähkäilemään.
valpuri | 8.7.2014 klo 14:55:48