Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kysymyksiä rintasyövän hoitoon ja toteamiseen liittyen...

Joo olet sinäkin joutunut melko lailla odottelemaan ja ei vaan voi olla totta että puolisen vuotta on mennyt ennenkuin olet päässyt syöpälääkärin kanssa puhumaan... Ei sille voi mitään, että harmittaa kun ei ole esimerkiksi ketään omalääkäriä tässä tilanteessa kun kysymyksiä on ainakin ajoittain triljoona. Soitin kirran poliklinikalle sairaanhoitajalle ja kyllä sain jotakin selvyyttä joihinkin asioihin... Ja olen nyt varannut ajan syöpäyhdistyksen sairaanhoitajalle, joten uskon että jotakin rauhaa sielulleni tässä vielä saan ja jo ensi viikolla. Tunteet menevät kyllä ihan omalla radallaan ja kun tästä järkytyksestä taas selviää että tulee uusi leikkaus niin kyllä se tästä. Olinkin jo menossa ihan hyvään suuntaan, mutta nyt on taas uudet säpinät menossa. Ei minulla tällä hetkellä oikein ketään sellaista tuttua ole joka olisi näitä joutunut läpi käymään tai on yksi työkaveri, mutta häntä en nyt loma-aikaan viitsi vaivata näillä asioilla, koska hän on kuitenkin antanut ymmärtää että on aika kesken vielä omien asioidensa kanssa ja hänellä oli aikoinaan vielä paljon hankalampi tilanne kuin minulla nyt. Niin joo esimerkkejä siitä, että vaikeammistakin tilanteista on selvitty löytyy aika montakin työyhteisöstä ja sehän on hyvä!
Mä olen elämässäni viimeisen viiden vuoden aikana mennyt kriisistä kriisiin sellaista kyytiä, että en ole enää vahvistumisesta aivan vakuuttunut, ennemminkin tulee mieleen Haloo Helsinki ja "Jos ei se tapa niin se hajottaa..." Että tämä syöpäasia on tullut tähän vähän niinkuin pisteenä iin päälle tai mistä sitä vielä tietää!? Toivoisin ainakin vähän jotakin edes aikalisää välillä. No se tässä on hyvä, että minulla on keinoja olemassa tähän selviytymiseen jo kokemuksen kautta. Piirrän kuvia tästä kaikesta kokemastani, virkkaan tarvittaessa "syöpätabletteja" ja hoidan puutarhaa. Ja kyllä muutama hyvä ystäväkin löytyy joiden kanssa voi jutella asioista...Kiitos kertomastasi, kun siitä kykenet kertomaan niin saa kuitenkin vaikutelman että olet aika pitkällä jo käsittelyasioissa. Ja toivotaan, että pelkokin joskus hellittää! Lämpöisiä kesäpäiviä sinulle ja kiitos...
valpuri | 11.7.2014 klo 11:33:08