Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: näkeekö verikokeista jos syöpä levinnyt luustoon

Käyn hoidossa Helsingissä eli HUS:n asiakas. Pahimmillaan lääkärikäynti on kestänyt 5 min. Sain lääkereseptin, jonka hinnaksi tuli siis 22€, kun mitään ei tutkittu. Lääkärillä taisi olla kiire jonnekin, kun ei joutanut enempiä kuuntelemaan.

Minun kokemukseni mukaan magneettikuvat ovat tarkempia. Syksyllä 2006 rintarangan röntgenkuvissa ei näy mitään, mutta magneettikuvissa näkyi. Samaten reisiluunkaulan röntgenkuvassa murtuma näkyi, metastaasit ei. Pari kuukautta aikaisemmin otetussa luustokartassakaan ei muutoksia. Sairaalassa ennen leikkausta otettiin magneettikuva, jossa lääkäri sanoi näkyvän useita metastaaseja, joista yksi reisiluun kaulan kohdalla. Parikin lääkäriä on sanonut luustokartan olevan vain suuntaa antava.

Jos vaivat jatkuvat, kannattaa mennä ortopedin juttusille. Vaiva voi johtua muustakin kuin etäpesäkkeistä, esim. kulumat. Parempi selvittää, että pääsee turhasta pelosta eroon. Itse taitaisin otattaa magneettikuvat eli mitä ortopedi parhaaksi katsoisi.

Kivut ovat alkaneet hiljalleen, mutta aika nopeasti muuttuneet koviksi. Itse käytän kipulääkkeenä Oxycontin.
Talvio | 1.8.2007 klo 17:39:37