Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: mieheni ruokatorven syöpä

Hei,Aku pääsi viikko sitten pois Porvoosta,nyt tilanne heittelee laidasta laitaan,mielialat vaihtelee,kivut ovat kovat,olivat antaneet lääkkeet pillereinä,vaikka nieleminen vaikeaa.Hyksissä määrättiin kipulaastari,joka porvoossa otettiin pois.Leikkaushaava on parantunut hyvin,mahaletku jätettiin paikalleen,mikä myös haittaa hieman.Huomenna tt-kuvaus ja ke lääkärin vo syöpäklinikalla.Tuntuu että hän on menettänyt osittain elämänhalunsa,vaikka yritämme kaikki olla positiivisia..itse käyn kävelylenkeillä merenrannalla ja huudan sinne tuskaani..Aku kyllä pystyy tekemään pieniä kävelylenkkejä ilmojen salliessa,mutta muuten on melko apaattinen,ei halua enää keskustella asiasta,tuntuu kuin hän työntäisi meitä läheisiä vain luotansa pois.Myös vaipat ainakin öisin on käytössä,mikä tietenkin käy myös mielen päälle hänelle..ennen virkeä ja elämänhaluinen mies,nyt vaipoissa kulkeva..olen kyllä yrittänyt sanoa hänelle,että tämä kaikki on vain väliaikaista,mutta hän ei kuuntele.Ei suostu syömään paljoa mitään,vaikka soseita voisi syödä..Silti täytyy jaksaa ja luottaa ja toivoa että keskiviikkona saataisiin toisenlainen kipulääkitys ja tammikuussa alkavat hoidot siirrettäisiin Kotkan keskussairaalaan..Olen harkinnut itsekin jtn.mielialalääkitystä,mutta koetan sinnitellä ilman,onneksi tyttäreni,pienet lapsenlapseni ja ystäväni ovat olemassa.Päivä kerrallaan on vain mentävä..Rauhallista joulunaikaa teille kaikille Rakkaudella Jaana
jaana67 | 16.12.2012 klo 19:11:55