Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Syöpä 50 v. lahjaksi??

Tervetuloa tälle keskustelupalstalle, minäkin tulin mukaan vasta eilen. Sinulla on aivan oikea asenne, ei pidäkään jäädä sänkyyn ns. odottamaan tulevaa. Itse olen omalta kohdaltani kokenut, että positiivinen elämänasenne ja avoimuus auttavat valtavasti jaksamaan eteenpäin. Minun tilanteeni on tosin paljon "kevyempi" sinun sairauteesi nähden. Rinta poistettiin kesäkuussa, levinneisyyttä ei ollut ja nyt on hoidot meneillään. Sairauslomalla olen vuoden loppuun asti, koska saan vielä sädetykset, koska perustuumori oli niin iso.
Minulla kantavana voimana on ollut se, että syövän hoidosta tiedetään nykyään niin paljon, koko ajan tulee uusia lääkkeitä markkinoille ja tiedetään mitä hoidetaan. Jos ajatellaan esim. virusperäistä sairautta, niin siihen ehtii menehtyä satoja ennenkuin tiedetään mistä on kyse, hoitomenetelmistä puhumattakaan.
Elä vain tätä päivää, älä turhaan murehdi huomisesta, koska se voi olla paljon parempi kuin pelkäsit. Älä kuluta voimavaroja aiheettomaan pelkoon. Jokainen reagoi hoitoihin eri tavoin, esim. minulla ei ole ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia sytostaattien tai hormoonin jälkee. Ruoka ja uni maistuvat erinomaisesti. Olen peräti voinut unohtaa sairauden välillä, se ei ohjaa päivääni. Positiivinen elämän asenne tässä tilanteessa ei tarkoita sitä, että sairautensa kieltäisi, vaan siitä saat voimaa. Jaksamista sinulle ja koko perheellesi. Muista, että emme ole yksin, vaan meitä on lukuisia muita. Jokaisella on oma tarinansa, mutta kaikissa on kuitenkin paljon yhteistä. Hyvää kesän jatkoa Sinulle!
gugi53 | 25.8.2011 klo 12:36:41