Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Luontaishoidot ja syöpä

Hei teille kaikille =)

On aivan totta, että lääketieteen puolella vastustus sekä luontaishoitoihin ja luontaistuotteisiin johtuu tietämättömyydestä. Monta kertaa vedotaan, ettei luontaistuotteista tutkita muka tieteellisesti. Huuhaata on se etteikö muka tutkita.

Mutta itse asiaan. Luontaishoitojen kentällä on monenlaista toimijaa. Suureksi osaksi toimitaan kuitenkin eettisesti korkein arvoin. Tätä on mm. se, että työtä tehdään pitäen mielessä se seikka ettei luontaishoidot korvaa lääkärin määräämiä hoitoja ja lääkärin määräämiä lääkkeitä. Luontaishoitaja ei ryhdy lääkäriksi.

En tiedä onko tämä palstalla kiellettyä, toivottavasti ei, mutta suosittelen tutustumaan Lääkäri Antti Arstilan ajatusmalliin. Netistä ja kirjastosta löytyy hänestä tietoa. Hänellä on myös vastaanottomahdollisuus eripuolella suomea. En tätä missään nimessä tyrkytä, kukin päättäköön itse mitä haluaa.

Minä en henkilökohtaisesti mene polkemaan niin suurta kenttää kuin luonto ja luontaishoidot jalkoihini. Totuus on kuitenkin se, että luonto on viisaampi kuin ihminen. Näin tulee aina olemaan. Mutta paljon pitäisi tehdä, että luontaishoidot saisi edes lähellekään samanlaista arvostusta kuin se pohjoismaiden ulkopuolella monissa maissa saa. Siis useissa niissä maissa missä opetus on osa lääketieteen opintoja.
Sitruunamelissa | 7.1.2010 klo 15:11:15