Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: pv-tauti pelottaa

Hei

Minulla todettiin PV-tauti v. 2007 ja olin silloin 50v.Ensin tehtiin noita venesektioita tiuhaan tahtiin ja koska vuodessa piti venesektio tehdä yli kymmenen kertaa niin siirryttiin Interferoni pistoksiin. Interferoni sopi aluksi tosi hyvin, mutta sitten alkoivat ongelmat sen kanssa ja olin pitkään aika heikossa kunnossa, paino laski ja mikään ei oikein sujunut, mutta syyksi paljastui kilpirauhasen liikatoiminta, jonka interferoni laukaisi. Siirryttiin sitten Hydroxy urea medac lääkitykseen sekä Tyrazolia kilpirauhasen liikatoimintaan. Hydroxy urean annostus on vähän vaihdellut 9-12 kpl/vk välillä aina veriarvojen mukaan, mutta venesektioita ei ole tehty ollenkaan. Kilppari alkoi toimia niin vinhasti, että se poistettiin syksyllä -2011 kokonaan ja nyt on sata kertaa parempi olo. Leikkauskin meni hyvin ja veriarvot pysyi hyvinä ja nyt syön thyroxinia 1kpl/vrk tuon urean lisäksi. Kyllä tämän kanssa pärjää kun ei liikaa murehdi. Jaksamista kaikille.
DoublePV | 22.2.2012 klo 14:43:23