Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: pv-tauti pelottaa

Moi!
Olen odotellut että joku kokeneempi vastaisi sinulle mutta eivät ole ilmeisesti huomanneet kysymyksiäsi. Minä sain PV diagnoosin 5.3.2007. Olen nyt 68-vuotias mummeli.Minä sain sairaalaan lähetteen sillä perusteella kun säärtäni oli vihlonut pahasti. Otettiin veritulppakoe ja todettiin että ei ole ollut veritulppaa mutta trombosiitit ovat koholla, silloin yli 600 ja niin onneksi pääsin hematologin seurantaan jota on kestänyt kohta 5 vuotta. Kyllä se kovasti pään veti pyörälle kun lääkäri sanoi, että sairastan pahanlaatuista kroonista tautia ja vaikuttaa siltä että se on hitaasti etenevää tyyppiä. Hän sanoi myös, että hoidettuna tämän taudin kanssa pärjää mutta hoitamattomana se on tosi rankka. Kyllä siinä pää meni pyörälle kun kiireesti laitettiin Kelaan B-lausunto, että saan ilmaiset lääkkeet kun tarvitaan. Kelan paperi tuli viideksi vuodeksi. Kohta on se aika täysi enkä ole vielä yhtään tarvinnut lääkkeitä. 3 x vuodessa on ollut venesektioita. Eli verta otetaan pois niinkuin verenluovutuksessa mutta vereni ei kelpaa kenellekään. Perna on 2 x kuvattu kummallakin kertaa se on ollut normaalin kokoinen. Kyllä tämän taudin kanssa pärjää ja oireita on monenlaisia, kutina selässä ehkä kiusallisin ja ei se raskas pääkään kiva ole. Toivon sinulle rauhallista mieltä harva tähän tautiin kuolee.
tuomi | 31.8.2011 klo 22:00:16