Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Tupakoinnin lopettaminen

Re: Champix

Hei,

Aloitin Champix-hoidon 6.1. ja lopetin tupakanpolton 14.1. eli nyt on kolmas päivä ilman tupakkaa. Todella tiukkaa on tehnyt mutta olen pysynyt kovana, kun tuon hintaisen lääkekuurin ostaa niin se tupakointihan sitten loppuu :)

11v tuli tupruteltua eikä päivääkään ollut etten olisi polttanut ja nyt sitten kerrasta poikki niin kyllä siinä meni vähän kaikki muutkin tavat uusiksi.

Minulle lääkäri kirjoitti 3kk kuurin, jonka hinnaksi tulee n. 150e. Muita sivuvaikutuksia en ole huomannut kuin että jonkin ajan kuluttua pillerin ottamisesta tulee pahoinvointikohtaus joka menee nopeasti ohi. Muutama ensimmäinen yö tuli myös nukuttua todella huonosti ja nähtyä omituisia unia.

Lääkehän ei sisällä nikotiinia vaan on tavallaan mielialalääke joka vaikuttaa aivojen nikotiinireseptoreihin siten että tupakasta ei tule enää mielihyvän tunnetta. Ei siis periaatteessa auta vierotusoireisiin. Itse huomasin vasta seitsemäntenä päivänä kuurin aloittamisesta että tupakasta tuli huono olo, sitä ennen poltin täysin normaalisti.

Mutta tosiaan kolmas päivä menossa tupakatta ja aion pysyä lujana.
makke | 16.1.2008 klo 16:12:16