Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Tupakoinnin lopettaminen

Re: Champix

Olen samaa mieltä Champixista. Olen itse 56-vuotias ja olin polttanut liki 40 vuotta. Aiemmat lopetusyritykset loppuivat viimeistääb parin päivän päästä, mutta nyt olen ollut polttamatta liki 4 kuukautta. Viimeisen tupakan poltin 21.9. Olin silloin syönyt Champixia 8 päivää. Tupakka ei enää maistunut hyvälle, se ei enää "antanut mitään", joten päätin jättää väliin. Uskomatonta miten helppoa se oli. Ei tehnyt yhtään mieli tupakkaa. Ainoastaan niitä tupakkataukoja esim. töissä kaipasi, sillä ne olivat rytmittäneet päivää omalla tavallaan.
Olen nyt jo ollut ilman Champixeja hyvän aikaa, ja tupakoimattomuus jatkuu. Joskus iltaisin tai silloin kun tulen töistä, tulee mieleen että nyt maistuisi tupakka, mutta en anna kiusaukselle periksi. Se on vain tapa jota kaipaan, varsinaisesti tupakkaa ei tee mieli.
Yhteensä söin Champixeja aloituspakkaus 2 vkoa + 2 x 56 tablettia. Sivuvaikutuksina oli ainoastaan mukavat elokuvaunet, kauheat ilmavaivat ja turvonnut olo. Pahoinvointia ei ollut eikä päänsärkyä (joita aika moni ilmeisesti saa).
Vihdoinkin voin sanoa että "olen lopettanut tupakoinnin", sillä en usko että alooitan enään. Edes yhtä tupakkaa en ole ajatellut kokeilla, sillä pelkään että se on menoa sen tien. Asia on sen verran vakava, että sen kanssa ei kannata leikkiä.
Tsemppiä kaikille teille, jotka yritätte lopettaa. Kyllä se onnistuu, itse luulin myös etten ikinä siihen kykene, mutta sitten kuulin lääkkeestä nimeltään Champix.
Vihdoinkin | 17.1.2008 klo 20:09:48